Kategorier
Jag Mats och jag Recept Sjukskriven/Arbete

Semester 🌞 Dag 8 🌞 14 juli 2021

Konstigt nog har jag sovit bra på madrassen i vardagsrummet hos pappa. Idag hade vi bestämt att vi skulle på en liten utflykt. Jag och Mats brukar göra något med pappa på semestern. Jag tycker det är trevligt att hitta på något och senaste gången var sommaren 2019 då vi cyklade på Ven. Förra året härjade ju covid-19 och ingen var vaccinerade. I år är pappa full vaccinerad och Mats och jag har fått första sprutan.

Idag ville jag åka ut på Bjärehalvön och titta där de hade spelat in Mästarnas mästare. Det är inte så långt ifrån där pappa bor, Våxtorp.

Jag ville till Ripagården för där bodde deltagarna. På vägen dit stannade vi vid Norrvikens trädgårdar. Det var väldigt fint där med olika stilar. Där fikade vi och tittade runt i området.

Sedan fortsatte vi till Ripagården, och jag pinsam tyckte Mats för jag gick bara in på tomten och tydligen var det privat mark. Jag fotade och betedde mig som värsta turisten. Därefter åkte vi till Hovs hallar och tittade på utsikten.

Sedan gick färden mot Torekov där vi först försökte hitta en parkering i hamnen för vi tänkte luncha någonstans där. Det var helt omöjligt att hitta en parkeringsplats så vi körde till campingen och åt på den restaurangen. Vi blev mätta.

Innan det bar hemåt igen var ju Mats och jag tvungna att ta ett dopp. Vi stannade i Båstad vid Malens havsbad. Det var en supervarm dag, nästan 30 grader i luften och i vattnet var det 24,7 grader ganska långt ut. Där det inte var så djupt var det 27,8 grader. Medans vi badade låg pappa på stranden och vilade.

Det var skönt med ett dopp och jag tycker det är härligare med att bada i saltvatten. Det känns lite friskare än Kalmarsund.

Efter badet åkte vi hem, jag var jättetrött så jag somnade i soffan. Ikväll åt vi pizza och sedan blev det kortspel, Chicago. Inga kom in till pappa och var med och spelade. Första gången vann Inga och anda omgången vann jag.

Nu varvar vi ner framför tvn, sändningen från kronprinsessans födelsedag och sedan är det sängen för imorgon bär det av hemåt till Kalmar igen.