Jag,  Mats och jag,  Recept,  Sjukskriven/Arbete

Semester 🌞 Dag 8 🌞 14 juli 2021

Konstigt nog har jag sovit bra pÄ madrassen i vardagsrummet hos pappa. Idag hade vi bestÀmt att vi skulle pÄ en liten utflykt. Jag och Mats brukar göra nÄgot med pappa pÄ semestern. Jag tycker det Àr trevligt att hitta pÄ nÄgot och senaste gÄngen var sommaren 2019 dÄ vi cyklade pÄ Ven. Förra Äret hÀrjade ju covid-19 och ingen var vaccinerade. I Är Àr pappa full vaccinerad och Mats och jag har fÄtt första sprutan.

Idag ville jag Äka ut pÄ BjÀrehalvön och titta dÀr de hade spelat in MÀstarnas mÀstare. Det Àr inte sÄ lÄngt ifrÄn dÀr pappa bor, VÄxtorp.

Jag ville till RipagÄrden för dÀr bodde deltagarna. PÄ vÀgen dit stannade vi vid Norrvikens trÀdgÄrdar. Det var vÀldigt fint dÀr med olika stilar. DÀr fikade vi och tittade runt i omrÄdet.

Sedan fortsatte vi till RipagÄrden, och jag pinsam tyckte Mats för jag gick bara in pÄ tomten och tydligen var det privat mark. Jag fotade och betedde mig som vÀrsta turisten. DÀrefter Äkte vi till Hovs hallar och tittade pÄ utsikten.

Sedan gick fÀrden mot Torekov dÀr vi först försökte hitta en parkering i hamnen för vi tÀnkte luncha nÄgonstans dÀr. Det var helt omöjligt att hitta en parkeringsplats sÄ vi körde till campingen och Ät pÄ den restaurangen. Vi blev mÀtta.

Innan det bar hemÄt igen var ju Mats och jag tvungna att ta ett dopp. Vi stannade i BÄstad vid Malens havsbad. Det var en supervarm dag, nÀstan 30 grader i luften och i vattnet var det 24,7 grader ganska lÄngt ut. DÀr det inte var sÄ djupt var det 27,8 grader. Medans vi badade lÄg pappa pÄ stranden och vilade.

Det var skönt med ett dopp och jag tycker det Àr hÀrligare med att bada i saltvatten. Det kÀnns lite friskare Àn Kalmarsund.

Efter badet Äkte vi hem, jag var jÀttetrött sÄ jag somnade i soffan. IkvÀll Ät vi pizza och sedan blev det kortspel, Chicago. Inga kom in till pappa och var med och spelade. Första gÄngen vann Inga och anda omgÄngen vann jag.

Nu varvar vi ner framför tvn, sÀndningen frÄn kronprinsessans födelsedag och sedan Àr det sÀngen för imorgon bÀr det av hemÄt till Kalmar igen.