Jag,  Mats och jag,  Resor,  Sjukskriven/Arbete

Onsdagen den 19 juni 2024

Idag steg jag upp halv åtta och har hållit igång i stort sett hela dagen. Eftersom Rasmus och Tova ska låna vårt hus över midsommar har jag fixat med alla sängplatser som behövs.

Jag har även handlat det sista inför resan då Mats behövde tandkräm. Uterummet är fixat med ren duk och köket undanröjt för våra ”inkräktare”.

Nu hopp vi att vi kommer hem till ett lika välstädat hem.

Vid lunchtid kom Mats hem och då åt vi rester. Sedan stängde vi resväskorna så vi var redo när Marie skulle hämta oss för att köra till flygplatsen. Jag och Mats hann halvsova lite innan vi blev hämtade. Det var både Jimmy och Marie som lämnade av oss. När vi hade checkat in så var vi naturligtvis tvungna att skåla in den kommande resan.

Det lovades varmt väder när vi kom fram.

Flyget tog 3,5 h och vi hade beställt mat då vi flög klockan 17:30, runt middagstid. Det serverades mos med biffar, en sallad till förrätt och en muffins till efterrätt. Det var helt ok mat.

Jag drack vatten och Mats lyxade till det.

Vi landade 20:30 lokal tid och när resväskorna hämtats ut tog vi taxi till hotellet, Cactus. Det var 28 grader varmt.

Vi lämnade bara av våra saker för att sedan gå ut för en öl. Det blev en gyros i pitabröd också. Så nu är det offentligt invigt resan.

Vi kommer bo två nätter på detta hotell och på fredag kommer vi att ta båten till Tilos där vi ska bo fyra nätter för att sedan åka tillbaka till Rhodos och bo en natt innan vi åker hem igen.

Nu är det sängen och imorgon kanske vi startar dagen med en liten löprunda.