Jag,  Sjukskriven/Arbete

Måndagen den 10 juli 2023

Här är jag uppe tidigt idag med. Jag somnar tidigt och vaknar tidigt så då är det bara till att gå upp. Jag låg kvar i sängen till halv sex och sedan blev jag för rastlös. Jag tänkte att då kan jag gå upp och blogga lite istället.

I går blev det en dag på stranden tillsammans med Annika. Vi hämtade henne klockan 11 för att sedan åka över till Öland – Granudden. Det var en varm och fin dag så det blev många dopp för vi var tvungna att svalka oss. Vi hade fika med oss såklart och det är ju det bästa, alltid gott att fika utom hus.

Det var kull att träffa Annika igen efter vår resa. Vi berättade såklart om den för henne och tog igen allt som vi hade missat näIr inte vi varit hemma. Jag försökte lyssna på ljudbok på stranden fast jag tycker det är svårt att fokusera. Godnatt jord är den boken vi ska läsa i vår bokcirkel plus en bok till, Den som vandrar om natten. Eftersom vi skulle ha ett lite längre sommaruppehåll så blev det två böcker till nästa gång.

Igår var det ju vår bröllopsdag så då gjorde Mats amerikanska pannkakor till frukost och som jag åt med jordgubbar och grädde.

Vi fixade lite skaldjur som vi åt på kvällen framför tvn. Jag har längtat efter skaldjur så det passade bra att äta det igår för det känns alltid lite lyxigt. Annars firade vi inte vår dag på något särskilt sätt. Det får bli lite mer nästa år då vi har 30 årig bröllopsdag.

Idag är det en ny vecka och vi har inga direkta planer för resterande sommarlov/semester. Mats tycker det är superskönt och allra helst skulle han bara vilja vara hemma och inte göra någonting. De som känner mig vet att det skulle inte jag kunna göra för då skulle jag få krupp. Vi får se vad vi kommer hitta på för jag är säker på att vi kommer hitta på något mer i sommar. Fast idag ska jag vara lugn så Mats får en lugn dag hemma.

Vi ska såklart besöka pappa för det brukar vi göra på semestern fast vi har inte planerat när. Sedan har vi såklart lite vänner som vi vill träffa nu när vi kommit hem från vår resa så visst kommer vår lugna tid kunna fyllas av roligheter.

Nu önskar jag dig en bra start på den här veckan, kram Susann 💜