Jag,  Mats och jag,  Resor,  Sjukskriven/Arbete

Midsommarafton 2024

Idag valde vi att sova istället för att upp och springa och bada för det kommer vi göra imorgon som vanligt eftersom det är en lördag. Det var skönt med lie sovmorgon. Maria och Micke gick upp tidigt och gick en promenad och badade innan frukosten.

Efter frukosten checkade vi ut och försökte även boka om vårt hotellrum den 25 juni då vi kommer tillbaka från Tilos till Rhodos. Då kommer vi sova en natt där innan vi åker hem till Kalmar igen. Vi försöker få ett billigare rum eftersom vi bara ska sova där en natt.

För att inte utsätta oss för solen hela dagen blev det en tur till Zara innan vi la oss i skuggan vid poolen. På vägen till Zara pratade jag med barnen och även min pappa. Han tycker det är kul när jag ringer på messenger så han kan se oss.

Där i skuggan halvslumrade jag med en ljudbok i öronen och det blev även dopp i poolen. Vid halv två gick vi till en liten restaurang där vi åt gyros i pitabröd, den stående lunchen.

Vid 16-tiden tog vi taxi till hamnen där färjan till Tilos gick ifrån. Färden tog nästan tre timmar och den sista halvtimmen mådde jag dåligt.

När vi kom fram till Tilos blev vi hämtade med minibuss som körde oss till hotellet, Marina studios. Vi packade in oss för att sedan gå ut och äta. Det var rätt mycket folk ute så på den tredje restaurangen fick vi plats. Jag åt tagliatelle med räkor och det var helt ok, inte wow.

Efter maten gick vi och handlade frukost tills imorgon som vi kommer att äta på vår balkong. Butiken drivs av hotellägarna så vi sa bara vilket rum de skulle sätta maten i så levererade de maten till rummet. Det var bra för det är många trappor att gå uppför till hotellet.

Sedan satte vi oss och tittade på andra halvlek mellan Frankrike och Nederländerna, samtidigt som vi spelade kort.

Nu är det sängen för imorgon ska vi upp tidigt för att springa och bada.

Det har varit en bra midsommar trots avsaknaden av sill, potatis och nubbe.