Jag,  Sjukskriven/Arbete

Onsdagen den 26 juni 2024

Inatt har jag sovit som en stock, vaknade till klockan sex för att gå på toaletten och vips var klockan åtta.

Vi åt frukost och sedan packade vi och checkade ut. Lämnade allt i bagaerummet förutom lite badkläder. Sedan gick vi till busstationen för att åka till Nicholas beach. Där låg vi fram till lunch.

Vid lunchtid packade vi ihop alla saker och gick till nästa beach där det låg en mysig restaurang, Poseidon.

Det var ett mysigt litet ställe. Sedan tog vi bussen tillbaka till hotellet och lade oss vid poolen. Vid halv sex duschade vi vid poolen och gjorde oss i ordning och gick sedan för att äta sista måltiden på Rhodos. Det hade blivit dags att åka hem. Den här sista dagen var inte så rolig för mig för jag var fortfarande sjösjuk efter båtfärd från Tilos. Så fort jag blundade så gungade det rejält och jag mådde illa.

Vid 21 tog vi taxi till flygplatsen och där fick vi vänta lite längre än planerat för flyget var ca en timme försenat. Jag mådde fortfarande illa fast kunde halvslumra på flyget och vi landade i Kalmar 02:50, skulle egentligen landat 01:50. Vi hade bokat taxi via en app precis innan vi åkte till flygplatsen och taxibilar stod där så fint och väntade på oss.

När vi kom hem blev det sängen direkt och vi sov några timmar innan det var dags att stiga upp.

Torsdagen den 27 juni 2024

Idag hade vi ställt klockan på 7:30 eftersom vi skulle ha en digital visning av vårt hus då vi tänker öka vårt bolån nu när vi köper husbil. Deras värdering skulle vara klart någon gång i början av nästa vecka.

Efter visningen cyklade Mats till jobbet. Själv la jag in en maskin tvätt och sedan somnade jag i soffan i uterummet. Jag kände mig fortfarande sjösjuk.

Vid 14:30 tvingade jag mig till att vakna och sedan åkte jag och handlade på Maxi. Jag pratade även med dottern och undrade om de ville komma hit och äta ikväll. Det ville de, så det var trevligt att träffa dem. Vi grillade kyckling och gjorde pommes till och en sallad.

Ikväll kommer vi att lägga oss tidigt då vi inte sov så många timmar inatt.