Jag,  Mats och jag,  Resor,  Sjukskriven/Arbete

Rhodos dag 7 – Hemresa

Idag vaknade jag klockan 6 och försökte somna om fast det gick inte. Jag låg kvar i sängen till kvart i sju för jag ville inte väcka Mats för tidigt. Vi hade bestämt med Malin och Urban att vi skulle äta frukost vid halv åtta och eftersom jag gick upp innan sju hann jag påbörja packningen. Det kändes som om jag skulle kunnat stanna några dagar till på Rhodos.

Efter frukosten var det bara att packa alla våra saker och vi vägde väskorna för att kolla så vi inte skulle ha för mycket i de olika väskorna fast det var inga problem. Strax innan nio åkte vi ner och checkade ut från hotellet och gick de hundra metrarna till platsen som vi skulle bli upphämtade på. Bussen stod redan där fast vi fattade inte det först för skylten med bussnumret kom dit lite senare efter att vi tittat på alla de andra bussarna innan vi kunde kliva på bussen. Mats och jag satte oss längs fram då jag är lite åksjuk för vi var på plats först i bussen så det kändes bra att kunna välja längst fram. Vid det sista stoppet innan flygplatsen klev guiden på och sa att vi var tvungna att flytta längre bak för att hon skulle sitta där vi satt. Det kändes mindre kul då bussen nästan var full och det fanns bara platser långt bak i bussen. Som tur var ville en person byta med mig så jag kunde ta hennes plats som inte var så långt bak i bussen. Mats fick sätta sig längre bak fast det fungerade för honom då han inte är åksjuk. Det var lite dåligt att platsen längst fram inte var reserverad för då hade vi kunnat sätta oss bakom chauffören istället.

Det gick bra att checka in vårt bagage och det var bara Ubbe som fastnade pga ett par skor. Vi vet inte varför det pep om dem när vi gick igenom kamerakontrollen.

Sedan gick vi och tittade lite i taxfreeshopen innan vi satte oss och väntade på att få borda planet. På den här flygresan fick Mats och jag sitta på varsin sida om mittgången. Maten som vi fick på planer var citronrisotto och kyckling och till efterrätt en chokladmousse. Jag mådde som vanligt illa när vi landade för det är det värsta att stå och vänta innan jag kommer ut i friska luften. Jag var förberedd med spypåse fast klarade mig från att använda den, det blev bara några 2hulkningar” i friska luften. Det gick fort att få väskorna och vi fick åka med Malin och Urban hem för de blev hämtade av Ubbes pappa Lasse. Vi fick in alla väskorna, vilket vi inte hade trott.

Det är skönt att vara hemma och framförallt sova i sin egna säng med min kudde då jag har fått ont i nacken av kuddarna på hotellet. Min nacke är ju lite känslig. Vi orkade inte laga mat utan vi åkte och köpte mat på Burger king och sedan klockan 18.00 hade Mats teaterrep och han kommer hem strax efter 21.00.

Jag hade anmält mig till ett webinarium som var klockan 18.00 om hemmasittare. Titti Ljungdal har skrivit en bok, En skola att längta till som jag tycker verkar intressant. Jag ska köpa den boken till skolan. webinariet höll på ca 45 minuter och det var tur att det inte var längre för jag är trött.

Det kommer bli tidigt i säng ikväll och jag hoppas att jag kan sova länge imorgon bitti.

Vi har haft en fantastisk resa tillsammans med Malin och Urban som vanligt och resan förgylldes av att Maria och Mick överraskade oss att även de skulle åka till Rhodos. Tack för härlig vänskap. 💜