Familj,  Jag,  Resor,  Sjukskriven/Arbete

Sista kvällen och hemfärd.

Onsdagen den 5 juli var vår sista kväll i Busan. Dottern och jag kände oss bättre med tabletter så vi var med in till Haenudea och åt koreans BBQ med fläskkött. Det blev en bra avslutningsmiddag med hela sällskapet. Efter middagen åkte jag och Mats till hotellet igen eftersom jag inte var hundra. De andra ville njuta av sista kvällen och stannade kvar i Haeundea.

Fredagen den 6 juli var vår hemfärdsdag och klockan 10:00 blev vi hämtade vid hotellet med taxi som tog oss till Busan station. Jag hade ingen direkt feber utan bara lite temperaturhöjning, 37,4 fast kände mig sjuk. Dottern var inte heller riktigt frisk så för oss blev det till att ta tabletter.

Vi tog oss till Seoul från Busan med tåg och det tog nästan tre timmar att åka. Sedan i Seoul hade vi lite tid till att köpa det sista som vi ville och fick plats med i resväskorna.

När alla var nöjda så tog vi tåget till Incheons flygplats och där fick vi också vänta ett tag. Det fanns lite att shoppa även där så vi handlade upp våra sista won på ett koreanskt spel. Vi får se om vi luckas klura ut hur det ska spelas.

Sedan bordade vi planet som skulle ta oss till Helsingfors. Hemresan tog längre tid för de körde en annan rutt än ner. Nu körde vi norr om Ryssland och över arktis och då tog det 14 timmar att komma till Helsingfors. Över Norrland så kunde en se norrsken och jag tog kort på flygplanets kamerabild som en kunde få fram på skärmen som fanns framför en.

På planet serverades vi mat 23:00 koreansk tid och då fick vi någon kyckling med ris och en pastasallad.

Till frukost serverades det stekt ägg, korv och potatisbullar.

Runt halv sex finsk tid landade vi i Helsingfors. Klockan 7:20 gick planet som skulle ta oss till Köpenhamn. Klockan 8 landade planet i Köpenhamn och då kände en sig ganska mör. Jag hade slumrat till och från under hemresan. När alla hade fått sina väskor tog vi tåget över till Hyllie och hämtade bilen. Dottern, William, Rasmus och Tova slutade färden i Hyllie eftersom de bor där. Vi skulle vidare mot Kalmar och Mats kände sig pigg som tur var så han kunde köra hela vägen hem. Först körde vi Victor och Torun till Skurup där de hade sin bil hos en kompis. Victor och Torun körde upp till Hedlandet där Toruns föräldrar bor för att hinna träffa dem en snabbis innan de börjar jobba igen på måndag i Byxelkrok.

När vi kom till Kalmar svängde vi inom Maxi för att handla, fast jag var alldeles för trött för att följa med in så Mats handlade själv. Klockan tre var vi äntligen hemma efter en hemfärd som tagit över ett dygn. Vi plockade och försökte hålla oss vakna så gott det gick fast när klockan var 19:00 så var jag bara tvungen att gå och lägga mig. Jag tror jag somnade runt halv åtta och Mats somnade nog runt åtta. Jag sov till 03:50 och 4:30 steg jag upp på lördagsmorgonen. Då var jag pigg och enligt koreansk tid var klockan 11:30.

Hemresan gick förvånansvärt bra och det har varit en bra resa på alla sätt och vis.