Familj,  Jag,  Resor,  Sjukskriven/Arbete

Onsdagen den 5 juli 2023

Tänk att vår resa går mot sitt slut. Igår tog jag ett morgondopp innan frukosten och det var härligt i vattnet. Jag satt en bra stund på stranden och bara filosoferade i min ensamhet.

Igår hade dottern feber så hon fick ligga på hotellrummet hela dagen. Vi hoppas det går över snabbt och Tova kände sig lite krasslig i halsen.

I går efter frukosten åkte Rasmus, Tova, Mats och jag till Sea life akvarium i Busan. Bilderna får tala för sig själva.

Därefter åt vi lunch, det blev pizza och det var gott som ett avbrott från den koreanska maten.

Efter lunchen åkte vi hem till hotellet för att vila lite. Sedan skulle Rasmus, Victor och Torun surfa och undrade om vi ville följa med. Varför inte tänkte vi…

Det var jättesvårt att ställa sig upp på brädan och jag lyckades inte med det. Fast det var roligt att ha provat det och idag har jag träningsvärk i armar, rygg och ben. När vi hade surfat en stund började det att regna fast det gjorde ingenting för vi var ju i vattnet.

Efter surfandet blev det lite paus innan vi åkte till Haedong Yonggung tempel tillsammans med Victor och Torun. Templet låg vid vattnet och det var synd att det regnade för det var ett fint område vid vattnet.

När vi var nöjda med templet så gick vi till Lotte foodmarket och åt middag. Mats och jag delade på lite mixat kött.

Därefter åkte vi hem och tog det lugnt på hotellet. Vi tittade på Netflix.

Idag vaknade jag med halsont, typiskt. Idag sken solen så då ville vi vara på stranden på förmiddagen. Efter frukosten gick Mats och jag ner till stranden och hyrde solstolar. Det var härliga vågor så det blev bad i dem. Jag älskar vågor.

Victor, Torun och Rasmus surfade idag med så nu har de blivit bra på att ställa sig upp på brädan.

Vid 13 hade vi fått nog av solen och gick upp för att göra oss i ordning för att åka till Haeundea. Jag skulle hämta min Hanbok som jag måttbeställde första dagen i Busan. Jag fick ett helt kit med skor, klänning, underklänning, mamelucker och strumpor. Jag ska lägga ut en bättre bild när jag kommer hem. Den här bilden kan ni ändå få en känsla för hur den ser ut.

När vi hade hämtat Hanboken så satte vi oss och fikade på varsin smörgås. När vi satt där sa jag att jag kände mig lite febrig så vi åkte hem till hotellet. Mycket riktigt så har jag fått feber nu, 38,5 så jag hoppas att det hinner lägga sig till imorgon kväll då vi ska flyga hem.

Jag får leva på tabletter ett tag. Jag känner mig ändå pigg så snart ska vi åka till Haeundea igen för att äta koreansk BBQ fast med fläskkött. Det ska bli trevligt med alla samlade för dottern mår bättre ikväll och kan följa med. Det är sista kvällen här i Busan och imorgon kommer taxin och hämtar oss vid hotellet klockan 9:30. Klockan 11:00 går tåget från Busans station till Seoul station. Sedan har vi lite dötid i Seoul innan vi måste ta tunnelbanan till incheons flygplats.