Jag,  Mats och jag,  Resor,  Sjukskriven/Arbete

Söndagen den 23 juni 2024

Idag stod alarmet på 7:00 för vi skulle med en buss 8:30. Jag vaknade såklart tidigare och steg upp innan klockan ringde. Vi åt frukost på vår balkong och njöt av utsikten.

Klockan 8:15 gick vi alla trappor ner till busstationen. Det tog bara 4 minuter så vi hann även gå in i affären och betala för hotellet. Det är samma ägare till butiken och hotellet.

Vid 8:30 tog vi bussen till elefantmuseumet och sedan gick vi nedför till en strand, Eristos beach. Där låg vi och solade och badade tills det var dags för lunch. På den här stranden var det inte så mycket människor och när vi kom var vi alldeles ensamma. Det kändes inte lika varmt idag som igår och vattnet svalkade härligt.

Klockan ett gick vi till den enda restaurangen som låg ca 200 meter från stranden. Det blev grekisk sallad och souvlaki som Mats och jag delade på.

Efter lunchen blev det ett dopp till innan vi tog bussen tillbaka till hotellet. Jag behövde min siesta. När Mats och jag gick till hotellrummet så gick Micke och Maria till stranden. Innan jag kunde lägga mig var jag tvungen att duscha av allt saltvatten. Jag fick en timmes sömn och vilade till det var dags att göra mig iordning för kvällen.

Det blev lite kortspel på vår balkong innan vi gick till restaurangen.

Vi hade bokat bord till 20:00. Ikväll delade vi först på tzatziki, bröd och en grekisk sallad. Sedan delade jag och Maria på en grillmix och jag blev väldigt mätt och är fortfarande. Till maten drack vi husets röda.

Efter maten gick vi och tittade vad som hände på torget. Det var några som dansade och spelade.

När vi hade tittat en stund gick vi och satte oss för att spela The Mind och Mats och Micke drack öl. Maria och jag var för mätta för att beställa något.

När ölen var slut och vi hade spelat The Mind några gånger så var vi nöjda med kvällen. Nu är det sova som gäller.