Familj,  Jag,  Resor,  Sjukskriven/Arbete,  Träning

Lördagen den 1 juli 2023

Den här lördagen startade vi dagen som vi brukar med löpning och bad. Det gick bra att springa med 21 grader i luften och 19 grader i vattnet. Vi var upp vid kvart i åtta så vi hann springa och bada innan vi åt frukost. Det blev en liten löprunda på 2 km och sedan bad i de härliga vågorna.

Vi kom till Busan med tåg från Seoul i torsdags eftermiddag och checkade in på hotel Laon som låg en bit från stationen. Vi tog taxi till hotellet och sedan gick vi ut för att äta. Vi hittade ett ställe som låg tvärs över gatan från hotellet som vi tog för vi orkade inte leta för alla var hungriga. Vi blev mätta och nöjda och sedan gick vi en liten tur ner till stranden och gick i närheten av hotellet för att sedan ta kväll. Jag var ganska trött även att jag halvsov lite på tåget.

Fredagen den 30 juni

Frukosten serverades mellan 7:30-10:00 och vi gick ner för att äta klockan 9.00. Det var skönt att få sova lite på morgonen. Jag sover dåligt om nätterna och det känns inte som om jag kommit in i Koreatid ännu. Det gör jag väl lagom tills det är dags att åka hem. Det var bättre frukost än vad jag trodde, dock inte så stor fast helt ok.

Efter frukosten tog vi taxi till Busan, där det fanns ett jättestort köpcentrum med en massa affärer. Jag tror det är världens största köpcentrum och sedan tog vi tunnelbana till Haendae market. Där hittade jag en affär som gjorde Hanbok så nu har jag måttbeställt en till mig som jag ska hämta på torsdag. Jag hoppas den blir fin och såklart valde jag lila eftersom det är min älsklingsfärg.

Sedan blev det tillbaka till hotellet för att vila lite och jag var även tvungen att testa badkaret som var lite som en jaccuzi.

På kvällen letade vi restaurang. Vi hittade en där vi kunde äta shabu som de flesta ville.

Idag valde jag att äta nudlar till frukost, yoggi och en äggmacka. Jag tänkte att jag måste ju testa att äta nudlar och jag gillar ju att äta mat för jag är ingen frukostmänniska.

Efter frukosten blev det stranden för idag var typ den dagen det skulle bli uppehåll och lite sol. Det var härliga vågor och även att vi inte låg så länge så hann vi bränna oss lite i alla fall.

Till lunch åt jag en corndog för det har jag aldrig ätit. Det var gott och korven i var god för annars är jag inte jätteförtjust i korv.

Nu vilar vi på hotellet för att gå ut och äta. Ikväll har vi bestämt att vi ska äta koreansk BBQ och vi har sett en restaurang som inte ligger så långt från hotellet.

Sedan klockan halv elva ikväll kommer dotterns brevvän med pojkvän hit för att umgås med oss i kväll och imorgon. De vill så gärna träffa oss igen så de tar tåget från Seoul efter att han slutat jobba.

Tyvärr hinner jag inte kommentera så mycket på mina bloggvänners inlägg, jag har inte glömt bort er utan bara har inte tid just nu. 💜

Nu ska jag göra mig i ordning inför middagen, kram vi hörs, Susann 💜