Familj,  Sjukskriven/Arbete

Söndagen den 19 maj 2024

I fredags efter jobbet körde jag och handlade. Vi skulle äta räkor som vanligt. När jag kom hem somnade jag i vanlig ordning en stund i uterummet.

Det blev även en stund i solstolen i det härliga vädret som vi fått.

På kvällen kom Malin och Urban förbi. Det var trevligt att de kom på en spontanträff.

Lördagsmorgonen blev det bad som vanligt. Jag gick 2 km för mitt knä gjorde ont. Det var varmt, 14 grader i luften och 15,8 grader i vattnet.

När vi kom hem blev det en snabbfrukost för vi åkte upp till Byxelkrok för att tillbringa tid hos Victor i hans restaurang.

Efter lunchen gick vi till stranden en stund för lite sol och bad. Det var kallare i vattnet där än vad vi badade på morgonen, 13,6 grader.

Efter de svalkande doppet gick vi tillbaka till restaurangen och Mats hjälpte till i baren och lärde sig även kassan så han kunde ta betalt av kunderna. Själv satt jag och njöt av ett gott vin och chillade. Det blev en mysig dag i Victors Hamnkrog. Det kommer bli fler besök hos sonen.

Idag var jag trött så det blev sovmorgon och sedan när jag steg upp vid 8:30 hade Mats varit och köpt frallor till frukosten.

Idag åkte vi en sväng till Ikea och köpte oss ett svalare täcke och tittade på tv-bänk plus något skåp.

Vid 12:40 blev Mats hämtad utav Catta för Månkören hade konsert på Vida museum. Själv har jag tvättat och städat uterummet.

Sedan slog jag sönder en bröllopspresent så jag blev lite ledsen för det. Jag tror att jag kan limma glaset.

Dottern kom också en runda och planterade lite grönkål i en utav pallkragarna. Det var trevligt att få lite paus i städande.

När jag hade städat färdigt var jag supervarm så då körde jag till Koudden för att bada. När jag kom ut på bryggan såg jag att Annika och Hella var i vattnet. Det var superskönt och varmt i vattnet och vi låg i en bra stund. Det var 18,6 grader, precis som en sommardag.

Sedan när Mats kom hem runt 18 kokta vi nypotatis och åt dem tillsammans med matjesill. Det var så gott och jag har varit sugen på det ett tag.

Ikväll har vi chillat framför tvn och tittat på Robinson.

Det har varit en bra helg med lite allt möjligt.